Universum Max Beckmann, een tentoonstelling in het Kunstmuseum Den Haag
Max Beckmann (1884-1950) stopt zijn schilderijen barstensvol beelden en betekenissen, die niet direct te ontrafelen zijn; een bijzondere beeldtaal, die hij ontwikkelt op basis van talloze bronnen (literatuur, religie, mythologie) en eigen observaties.
Max Beckmann (1884-1950) filled his paintings with images and meanings that are not easy to decipher. He employed a unique visual language, which he developed using many sources (literature, religion, mythology) as well as his own observations.
Carnaval, 1920
Badhokje (groen), 1928
Scheveningen, vijf uur in de ochtend, 1928
Grijs strand (Scheveningen), 1928
Rugbyspelers, 1929
Winterlandschap, 1930
Groot stormlandschap, 1932
Baders met groene kleedcabine en schippers met rode broek, 1934
Twee vrouwen (in glazen deur), 1940
Toneelspelers, 1941-1942
Zelfportret met grijze kamerjas, 1941
Dubbelportret, Max en Mathilde Beckmann, 1941
Twee vrouwen met kaarsen, 1941
Portret van de famile Lütgens, 1944
Achter het toneel, 1950
Geen opmerkingen:
Een reactie posten